Bărbate, nu fi prost! (NATALIA RONKOV)

Dragoș Pop ( Cluj) susține un ”Moment poetic” de stand-up comedy.

(Foto: Adrian Pîclișan)

Dragoș Pop 09_resize

Că știm sa facem haz de necaz e un lucru bine știut. Românul se descurcă, nu se dă bătut, caută tot felul de scuze să iasă basma curată din orice încurcătură.

Dragoș Pop şi-a trăit glumele, le-a adunat de la prieteni, le-a gătit cu picanterii şi ni le-a sevit cu o eleganţă la care nu mă așteptam. Şi a adăugat un plus de autenticitate folosindu-şi pe alocuri dialectul natal presărat cu intervenţii ungureşti. Publicul râdea cu lacrimi, un tip nu se mai putea opri la întrebarea „Ce-i răspunzi soţiei când vrea sa știe dacă s-a mai îngrășat?”.

Dragoș Pop 01_resize

A fost amuzant pentru că m-am regăsit în glumele lui. Mă şi vedeam în faţa dressingului, cu mâinile în șold, militând că nu am cu ce să mă-mbrac. Îmi şi aminteam de faza când am fost trasă pe dreapta cu mașina, polițistul cerându-mi actele şi eu căutând o modalitate sa scap.

Dragoș Pop 06_resize

E hilar cât suntem de diferiţi, bărbații şi domniţele: avem nevoie de indicaţii clare – ce să nu facem, cum să răspundem la întrebări capcană. Nu cumva să fim atât de nătângi încât să ne spunem adevărul. Te doare burta… şi mintea. E sau nu teatru? Eu zic că e. Linia dintre actor şi spectator e totuși mult mai fină, se dezvoltă o interdependență ce naște acest râs nebun. Nu mi-am notat momentul poetic, însă pot să redau în proporţie de 90% creaţia comună a celor 60 de minţi adunate la acest eveniment în Jazzissimo:

Inima-mi bate ca o veveriţă

Când mă duc la frizeriţă;

Mă-ndoi ca o salcie

Când te am in Dacie.

 

Leave a Reply

