Tinerețe în mișcare (NOEMI DUMITRESCU)

Gigi Căciuleanu ”în persoană” a ajuns la Sala 2 a Naționalului timișorean unde, joi seara, în cadrul FEST- FDR 2014 s-a jucat unul din cele mai iubite spectacole ale sale – D*ale noastre. Sold-out. Teatrul Național București și Art Production i-au urcat pe scenă pe IOANA MARCHIDAN, IOANA MACARIE, RAMONA BĂRBULESCU, VANDA ŞTEFĂNESCU, RASMINA CALBAJOS, LARI-COSMIN GIORGESCU, CRISTIAN NANCULESCU, ŞTEFAN LUPU, ISTVAN TEGLAȘ, ARCADIE RUSU, ADRIAN NOUR, ALEXANDRU CĂLIN și DIANA SPIRIDON, în scenografia Corinei Grămoșteanu.

Fotografiii: Adrian Pîclișan

D'ale noastre (Teatrul Național București și Art Production 05_resize

Decor minimal. Mult spaţiu de dans. Cîteva păpuşi în formă umanoidă. Scena se umple de corpuri tinere, frumoase, flexibile. Sunt multe mişcări, coregrafia este generoasă. Poveştile se derulează rapid, aproape fără întrerupere. Costumele alternează: sumare, de culoarea pielii, cu rochii, uniforme şi pălării din epoca lui Caragiale.  Fete şi băieţi frumoşi îşi etalează corpurile armonioase prin unduiri si ritmuri fizice solicitante.

D'ale noastre (Teatrul Național București și Art Production 20_resize
Muzica este mereu în contrast, bucăţi clasice combinate cu ritmuri de drum and bass si electronica cu influenţe folk si gypsy. Trecerile sunt deseori abrupte iar contemporaneitatea dată de voce si scratch-uri creează o discrepanţă pronunţată în peisajul costumelor de epocă, al pălăriilor mari cu pene şi uniformelor militare. Textul din muzica electro nu prea are treaba cu Caragiale însă e modern şi oamenii din sala mai rîd şi mai chicotesc la cîte un vers.

D'ale noastre (Teatrul Național București și Art Production 21_resize
Scenele sunt diverse şi adeseori de un comic căutat dar şi inspirat din diverse surse. Este un comic uşor care aduce aminte de spectacolele televizate de varietăţi. Scene clasice precum femei deghizate în barbaţi la costum, cu pălărie şi baston, soţul si soţia în cămaşă de noapte respectiv capot. Vizual, cîteva cadre frumos alcătuite şi decupate prin mici pauze în mişcari, potenţate la maxim de utilizarea artistica a luminilor de diferite culori, în armonie perfectă.

D'ale noastre (Teatrul Național București și Art Production 01_resize
Uneori repetiţia mişcărilor, a schimbării registrelor muzicale, ritmul luminilor, mă duc cu gîndul la un teatru de păpuşi. Dansatorii sunt nişte marionete incredibil de flexibile şi energice. Şi poate că tocmai asta este spectaculos la D’ale Noastre, e foarte dinamic.

D'ale noastre (Teatrul Național București și Art Production 16_resize

Iar într-o lume din ce în ce mai sedentară, toată mişcarea asta, forfota corpurilor, a muşchilor, vitalitatea debordantă, au devenit un lucru impresionant. Astfel că la final, publicul aplaudă entuziast, cu poftă şi parcă nu s-ar mai opri.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s