Mlăştinos (Oana-Karina LUGOJAN)

Joi seara, în cadrul festivalului The Art of Ageing, Teatrul Naţional Slovac Bratislava și Deutsches Theater Berlin au prezentat spectacolul Fen Fires, de Nino Haratischwili, în regia lui Brit Bartkowiak şi avându-i ca actori pe Emília Vášáryová, Dušan Jamrich, Gabriele Heinz şi Eric Wehlan. (FOTOGRAFII : ADRIAN PÎCLIŞAN/TNTm)

FEN FIRES 08_resize    FEN FIRES 07_resize

Eu nu vreau doar să respir, eu vreau să trăiesc. Nu vreau să visez că alerg, ci vreau să simt pământul pe care calc. Vreau să am bătături şi răni, să mă doară gambele şi coapsele.

FEN FIRES 06_resize    FEN FIRES 05_resize

Recunosc, îmi e frică de bătrâneţe. Nu am înţeles niciodată de ce unii oameni vor să trăiască mult, să simtă cum fiecare centimetru din piele se aspreşte şi fiecare gând îl consolează pe celălalt în amăgitoare ipoteză a nemuririi. Poate că de fapt, toţi tânjim după “Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte” iar bătrâneţea propriu-zisă nu e decât căutarea disperată a salvării. Păcat doar că salvarea se transformă în moarte. Sau poate că moartea insăşi e salvarea.

FEN FIRES 04_resize   FEN FIRES 03_resize

“Fen Fires” vorbește despre realitatea umana: boala, grijiile şi regretele. Mai ales. Bătrâneţea le cuprinde pe toate. Unii ar fi vrut să cânte, alţii să aibă curaj. Unii să aibă bani, alţii să aibă iubire. Apar remuşcările şi nemuritoarea întrebare “Cum ar fi fost dacă?”

FEN FIRES 02_resize   FEN FIRES 01_resize

Ce păcat! Ce păcat că oamenii nu ştiu să se bucure de viaţa care încă le-a mai rămas, mereu fiind pierduţi în propriul tunel al nefericirii.

Eu nu fug de griji, şi nici de boală. Fug doar de lucrurile pe care nu le voi mai putea controla, chiar dacă nici măcar nu le cunosc. Am auzit că-ţi pierzi memoria şi auzul şi că trebuie sa iei medicamente la ore regulate, exact ca în piesă.

Eu fug de bătrâneţe, dar nu şi de moarte. Eu am 16 ani.

Leave a Reply

