3, 2, 1: Trup pietrificat în faţa naşterii Universului (ALEXANDER STOICA)

Artiștii spanioli de la Grupo Puja! s-au întors pentru al doilea an consecutiv în Timișoara, în Piața Victoriei, în cadrul Festivalului European al Spectacolului, organizat de Teatrul Național Timișoara. Ei au susținut un show de acrobație, sunet și lumină, care a povestit nașterea Universului – K@osmos- cu ajutorul unei macarale, sub privirile a mii de oameni. (Fotografii: Adrian Pîclișan / TNTm)

15_resize  13_resize

Muzica mă hipnotizează şi pe aripi de timp păşesc într-o altă lume. Una care aparţine cerului, unde zburătorii sunt singurii stăpâni. De fapt, este dansul stelelor, orbindu-mi ochii albaştri. Pulsaţiile inimii slăbesc, trupul este pietrificat şi ecoul – mut. Sunt martorul facerii lumii, într-un joc al luminilor şi umbrelor. Moleculele s-au ciocnit.

10_resize  08_resize

Asemenea unor îngeri, zburătorii au luminat cerul. Dansul lent se transformă într-unul rapid, iar un spirit îşi întoarce faţa către pământ. Zburătorii îmi dau speranţa că totul este posibil. Dacă vrei, poţi dansa de la înălţime. Dacă vrei, poţi vedea lumea din cer. Dacă vrei, poţi visa printre stele. Cele mai prăbuşite gânduri îmi sunt citite.

02_resize  01_resize

Descătuşarea. Mă simt liber şi zbor printre stele. Aud ecouri care mă cheamă. Pentru moment, uit de lumea pământească şi caut porţile spre alte lumi din Univers. Prea multe de descoperit şi de înţeles, într-un timp atât de scurt.

07_resize  03_resize

Aud bătăi de pendul. Zburătorii îmi şoptesc că trebuie să mă întorc în lumea mea. Nu vreau dar mă prăbuşesc. Dansul lor se apropie de final. Acum, mă pot mişca. Mă uit la stele. Nimic din jurul meu nu s-a schimbat. Oare doar am visat? Sau am călătorit printre zburători?

05_resize  04_resize

Prin dans şi teatru, barierele limitării sunt spulberate. O călătorie în timp… De la origini şi până astăzi…

Leave a Reply

