Tot ce-i mai mișto în viața asta e gratis! (IOANA DUDA)

Stăteam pe scările teatrului. Am aprins a treia țigară de la a doua, pe care o aprinsesem de la prima, mâncam o baretă proteică și mă gândeam cum să conjug verbul a ploua. Că îmi e atât de personal, de a devenit intim. De două zile mă chinuia ideea asta. Stăteam în cur, fumam, încercam să mă conjug și mă gândeam că am uitat să visez. Că îmi e teamă sau pur și simplu nu mai știu să o fac.

billy mincinosul

Știți cum a început spectacolul Billy Mincinosul, care s-a jucat aseară la Sala Eminescu? Cătălin Ursu, care l-a interpretat pe Billy, ne-a privit și ne-a spus: ”Cel mai mișto în viața asta e să visezi. Și e gratis. Ai uitat cum să visezi? Remember! Închide ochii. Două minute”.

Și am văzut marea. Pe mine, în fund, pe nisip și ochii bine înfipți în largul ei. Am simțit mirosul de sare și alge, și valuri, și briză. Billy mincinosul mi-a adus aminte de visurile mele. Și m-a făcut să râd. Cu hohote. Că cine când aș mai fi avut ocazia? El, cu toate minciunile și invențiile lui.

Și culori, muzică, dans, și visuri. Și ce frumos! Spuneți-mi și mie Ioana mincinoasa! Și ce dacă? Doar eu știu. Exact ca Billy când avea 11 ani, a luat o bursă la școală și a venit acasă sărind într-un picior, bucuros până la cer și înapoi. Să le spună părinților. Poate se vor bucura și ei. Și ei nu s-au bucurat. Ci ”zi mersi! Că uniforma asta costă bani!”

Și Billy scria scenarii din clasa a 5-a. Dar mama lui habar nu avea. Pentru că ea știa doar shopping, shopping, shopping. Nimeni nu l-a crezut pe Billy că va pleca la Londra, va scrie scenarii și va deveni faimos. Până când a plecat, iar ei au găsit scrisoarea. Pentru că îi mințim doar pe cei care nu ne înțeleg. Oricum, ce rost are? Măcar în vis să fie cum vrem noi.

Dar Liz… Liz l-a iubit și l-a înțeles. Tocmai de aceea Billy nu trebuia să o mintă pe Liz. Nu era nevoie. Pentru că ea înțelegea tot.

Aseară te-am înțeles. Și te-am iertat. Acum te pot iubi din nou. Acum putem visa din nou. Hai să închidem ochii. Remember?

Leave a Reply

