O să mor mâine. Azi merg la teatru (IOANA DUDA)

Stagiunea 2015-2016 a Teatrului Național Timișoara s-a încheiat joi seara cu un spectacol al maximei sincerități. Vorbește cu mine, pe un scenariu semnat de regizorul Ion-Ardeal Ieremia, pe texte de Ioan Peter, Ștefan Caraman, Geanina Jinaru-Doboș, Lorena Lupu și de actorii care alcătuiesc distribuția: Claudia Ieremia, Ion Rizea, Cătălin Ursu, Călin Stanciu jr. și Amalia Huțan. Versurile cântecelor îi aparțin lui Călin Stanciu Jr. Scenografia, Getei Medinski, iar sound designul, lui Horea Crișovan. (Fotografii: Adrian Pîclișan / TNTm)

 

După un spectacol bun la TNTm, mă opresc la Symphony și beau 100 de whiskey. Aseară, după ce am văzut Vorbește cu mine, în regia absolut senzațională a lui Ion-Ardeal Ieremia, m-am așezat și am băut 300 de whiskey. Tremuram. După jumătate de oră încă plângeam.

Azi dimineața am ajuns la birou și am început să plâng din nou, în timp ce îi povesteam colegei mele despre spectacol. Să mergeți. Să o vedeți pe Amalia Huțan. Mie îmi îmblânzește sufletul de fiecare dată. Pentru că Amalia e numai blândețe și iubire.

Să mă iertați. Toți. Tu, Claudia, Claudia Ieremia, să mă ierți pentru că de multe ori ți-am spus, în gând, că ești rece. Ești o zeiță, da. Dar atât de rece. Dacă ai ști de câte ori te-am văzut trecând pe lângă mine și te-aș fi luat în brațe. Ți-aș fi spus că îmi ești atât de dragă. Și m-am oprit. Un pic pentru că îmi e teamă. Dar cel mai mult pentru că știu. Crezi că nu știu? Ești om. Și îți e greu. Și te doare. Și ești obosită. Și vrei concediu. Și îți e dor de tine, uneori. Atât de bine știu. De aceea m-am oprit. Să nu îți răpesc vreun moment din puținele pe care le poți avea cu tine.

Iar tu Ion, Ion Rizea, să mă ierți și tu pentru că nu m-am gândit niciodată, dar absolut niciodată, că tu poți fi singur. Că mama și tatăl tău nu mai sunt aici, să te vadă jucând. Să fie mândri de tine. De ai ști de câte ori te priveam pe furiș și îmi spuneam ”El e! E Ion Rizea. Ce mers frumos are. Și cât de blând zâmbește”.

Tu, Cătălin Ursu, m-ai salvat de două ori de la moarte. Ad literam. O dată când m-ai reînvățat să visez. După ce am văzut Billy Mincinosul am intrat în transă și am scris. Și apoi am adormit. Iar a doua zi m-am trezit și mi-am spus: ”Azi o să visez. O să mă mint. Billy mi-a spus că nu-i nicio problemă”. Și a fost mai ușor. A doua oară, tu și Claudia m-ați salvat. Voiam să mă urc pe bloc și să mă arunc de acolo. Și am văzut Oxigen. Și am scris cum de mult nu o mai făcusem. Din toți rărunchii. Am dat afară tot răul și am putut să merg mai departe.

Iar tu Amalia. Tu… Pe tine te-am iubit de când te-am văzut prima oară în Avioane de hârtie. Cu ochii ăia frumoși, și mari și blânzi. Orice om cu sufletul frânt ar trebui să vină și să te vadă. I s-ar mai domoli durerea. Pe mine m-ai îmblânzit. Ai fost singura care a reușit, când mă transformasem într-o hienă.

Călin Stanciu Jr. ești unul dintre motivele pentru care abia aștept să vină toamna (e prima oară în viața mea când vreau să vină toamna) și să te revăd pe scenă. Poate repetăm scena de aseară, când mi-ai pus mâna pe țâțe. Că ne-a cam plăcut. Glumesc. Ești adorabil. M-ai făcut să râd în hohote.

Să mă iertați pentru că de fiecare dată am venit la teatru și am luat tot de la voi. Tot. Dar v-am dat ceea ce am crezut că poate vă mai umple un pic: aplauze. De fiecare dată m-am ridicat în picioare și v-am aplaudat din tot sufletul. A fost felul în care vă spuneam ”vă iubesc” după fiecare spectacol.

Vorbesc cu voi. Mereu vorbesc. Îmi știți cele mai ascunse secrete. În toate lunile ăstea, de când m-am întors din București, voi ați fost familia mea. Așa de mult vă iubesc. Și când mă gândesc că s-a încheiat stagiunea și nu vă mai văd până în toamnă, mă simt un pic pustiită. O să îmi fie dor de voi. Dar hai, mergeți să căutați și voi vara. Noi rămânem aici. Vă așteptăm.

Ne vedem în toamnă, dragii mei dragi.

Leave a Reply

