Tu ești Dumnezeu (IOANA DUDA)

Spectacolul Mesh!, coregrafia Duda Eva , Compania Duda Eva (Ungaria) a deschis ediția 2016 a FEST – FDR. (Fotografii: Adrian Pîclișan / TNTm)

mesh-overdose-fest-fdr-2016-03Am început să respir din nou duminică, pe la șapte seara. Din iunie până duminică plămânii mei au funcționat la capacitate redusă. Poate și de aceea am vrut din nou să mor. Îmi lipsea mai mereu un aer… unul anumit. Mi-am amintit când am intrat în sala de spectacol. Și m-am întrebat cum, cum de am vrut din nou să mor vara asta? Cum să nu mai intru niciodată în sala de spectacol? În afară de mare, nu există niciun alt loc unde să mă simt atât de… nu, nicicum. Nu pot folosi cuvinte. Conceptele anulează esențe. Sunt. Acolo doar sunt.

mesh-overdose-fest-fdr-2016-04”Puțin repetitiv”, a spus el. ”Hipnotic”, am spus eu. Cât a durat Mesh, spectacolul companiei de Dans Eva Duda din Ungaria, care a deschis FEST-FDR 2016 nu știu unde am fost.

Te miști, miști, miști, la început o singură mișcare. Și de acolo o alta. Și încă una. Una, una, unele. Multe. Tot mai multe. Până când întregul univers e în mișcare. Din unul, toți. Se învârt și se mișcă. Aparent haotic. Dar și haosul are o ordine așa. Chiar dacă tu nu o cunoști. Ce este e mult mai mult decât ceea ce știm.

mesh-overdose-fest-fdr-2016-01Chiar și când stai, stai, stai, te miști. Ești mai mult decât simțurile tale pot percepe. Și orice mișcare de care știi, dar mai ales de care nu știi, declanșează alte mișcări, rotații, permutații în cealaltă parte a Universului. Și tu exiști aici și acolo pentru că spațiul și timpul nu există. Dar omul temător de mișcare infinită a inventat ce crede a fi spațiu și timp, dar nu în Mesh. Nu. Acolo nimic nu poate fi definit pentru că totul este. Fără echivoc.

Ce? Ce să înțelegi? Nu e nimic de înțeles. Simți. Ești viu. Doar când simți ești viu. Iar viața curge în și din toate direcțiile. Nu te opune. Nu. Te doare. Curgi odată cu viața. Ești viața. Ești în centru, pe margini, rază, ești tu rază și în ea. Tu ești tot Universul. Lumea există doar pentru că tu exiști și o ții în mișcare aruncând niciodată la întâmplare atomi în vid. Și orice vid care se umple creează la rândul său un alt gol. La infinit. Tu ești infinit. Creatorul lumii.

Leave a Reply

