Examen cu Prometeu (LOREDANA CODRUȚ)

Prometeu înlănțuit, un spectacol de Kokan Mladenovic, după Eschil, în adaptarea Codruței Popov și a Geaninei Jinaru-Doboș. Distribuția: Ion Rizea, Victor Manovici, Cătălin Ursu, Claudia Ieremia, Bogdan Spiridon, Andrea Tokai, Luminița Tulgara, Daniela Bostan, Iuliana Crăescu, Ana Maria Pandele, Paula Maria Frunzetti, Benone Viziteu, Adrian Jivan, Claudiu Dogaru și Laurențiu Pleșa. Fotografii: Adrian Pîclișan / TNTm.79_resize„Prometeu înlănţuit” e al doilea spectacol  despre care  scriu.  L-am văzut vineri seara. Am ajuns acasă şi am scris. La cald. Era despre tot ce mi-a trezit piesa şi punctele în care m-am indentificat cu personajul principal. Dar nu eram sigură că e varianta cea mai bună. Am zis data trecută că eu nu rescriu, dar uite că o fac.46_resizeDupă ce am scris „Mai taci”, am primit multe laude. Şi mulţi oameni mi-au cerut să îmi arăt mai des latura sensibilă. Apoi, au fost alţii care au înţeles că eu fac critică de teatru şi fac recenzii şi care s-au plâns că nu o fac bine. Sunteţi peste tot, dar nu ca oxigenul, ci ca dioxidul de carbon! Aşa că, înainte să vă scriu despre Prometeu am decis să citesc o recenzie. Erau câteva rânduri despre ce e prin piesă, o paralelă cu un caz din viaţa reală, precizarea că e un spectacol bun şi avertismentul că dacă nu ai informaţii nu o să pricepi nimic. Ce prostie!!! Atunci am decis să rescriu, ca să pun în evidenţă ce şi cum vreau eu!44_resizeMi se pare inutil să te duci la un spoectacol de teatru şi să te documentezi înainte. De ce? E simplu! Pentru că atunci dispare esenţa pură a experienţei. Apar aşteptările, comparaţiile şi stresul că trebuie să înţelegi. E greu tare! Dacă şi la teatru mergi şi te porţi ca şi cum ai da un examen, nu e deloc ok.57_resizeMai ia o pauză, nu e totul un război! Ce am înţeles eu din Prometeu? Doar ceea ce am putut, căci am văzut spectacolul cu ochii mei şi am judecat-o prin experienţele mele de viaţă. Mi-a plăcut scena de final când actorii îşi dau măştile jos şi spun „Eu nu sunt Anonymous”. Eu sunt … şi fiecare îşi spune numele. Aşa că am decis să fac la fel. Eu nu sunt Anonymous, Eu sunt Loredana Codruţ şi nu mă dau critic de artă. Pentru Mine Prometeu a fost o dramă a unui personaj care a furat focul ca să îl dăruiască oamenilor. Şi a primit pedeapsa. Cam cum primim şi noi când facem un bine în viaţă.36_resizeA fost o poveste cum sunt toate cele care mă dor. Cu trădare, tristeţe, singurătate şi dovada că dacă ai principii şi propriile idei, o să plăteşti. O poveste cu şi despre oameni laşi. Ca în viaţă. Şi dacă tot a fost ca în viaţă, îmi permit să rup iar o bucată din mine. Luaţi mai des viaţa cum am văzut eu Prometeu. Fără aşteptări şi fără lecţii. Căci la final, nu e un examen şi nu contează cât înveţi, ci cât ai simţit de pur şi de frumos. Şi în viaţă şi la Prometeu înlănţuit!

 

Leave a Reply

